П`ятниця, 22.11.2024, 03:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Диканський БДЮТ

Головна » 2020 » Травень » 11 » Підготовка методичної збірки виховних годин
16:02
Підготовка методичної збірки виховних годин

Метою сучасної системи освіти є наповнення дитини знанням. Воно, як найголовніший компонент вчення, витісняє з освітньої сфери розуміння унікальності людської особистості та її високого призначення. Мета і сенс людського життя зводяться до корисності людини в конкретній економічній і політичній системі. У такій системі освіти практично немає місця духовно-етичному вихованню.

Особливо проблемним в цьому відношенні є підлітковий вік. В цей час дитина переступає з дитинства в дорослий світ. Джерелом конфліктів тут може стати відсутність стійкої системи координат – системи життєвих цінностей, яка дозволила б реально оцінювати події. Підліток починає відкидати все і сумніватися у всьому, щоб зробити свій власний унікальний вибір системи ціннісної ієрархії. При цьому розвивається здатність самостійно приймати рішення і відповідати за них, уміння намічати життєві перспективи – далекі і близькі, уміння звільнятися від ілюзій, але при цьому зберігати в своїй душі ідеали. Особлива роль в цей період належить дорослим, що знаходяться поряд з дитиною, перш за все, педагогам. Завдання педагогів в тому числі керівників гуртків – допомогти підліткові розвинути в собі кращі якості душі, які стали б надійною духовно-етичною основою.

Маючи гуртки соціально-реабілітаційного напряму «Стань творцем свого життя», «Християнська етика» та більшу можливість уділити методичній роботі, вирішила розробити ряд виховних годин для середнього та старшого шкільного віку. Які в подальшій роботі можна використовувати, як в своїй гуртковій роботі, так і в роботі інших керівників гуртків та вчителів ЗОШ.

Стисла характеристика виховних годин

Виховна година «Доброта» вводить нас у внутрішній світ запропонованих занять. «Зробити світ трохи добрішим - властиво кожному з нас», - такий висновок повинні зробити підлітки з першого заняття.

Перший крок до зміни себе – пробачити всіх. Тому наступна виховна година розкриває перед підлітком необхідність виховання в собі такої чесноти як уміння прощати.

У третій виховній годині «Де ховається щастя» педагог підводить підлітка до розуміння дійсної цінності життя, яка полягає в служінні ближньому. Проте це служіння інколи може виражатися в незвичайних формах і виявлятися, наприклад, у відмові від себе заради ближнього. Але саме в цьому людина може знайти дійсне щастя. Цьому присвячена виховна година «Щастя людське».

Виховна година «Дезертирство з життя» закріплює засвоєне підлітком розуміння дійсних цінностей життя, уміння бачити в життєвих негодах лише тимчасові труднощі і формує бажання здолати їх.

Виховна година «Віра і сучасний виклик цивілізації. Безплідний пошук сенсу життя. Суїцид» розкриває причини безплідних пошуків сенсу життя, які пов’язані з втратою ціннісних орієнтирів християнства. Оцінка самогубства в культурній традиції українців-християн. Знайти вихід з психологічної кризи (практичне завдання).

Наступний блок виховних годин присвячений родинному вихованню. «Любов у моїй сім'ї» учить підлітка поважати своїх батьків і підводить дитину до думки про те, що вона є частиною своєї сім'ї, в її силах зробити сім'ю більш міцною та «сонячною».

Виховна година «Краса відносин між дівчиною і хлопцем» - розкриває поняття «друг», «товариш», «кохання», «любов», формує усвідомлення важливості добрих якостей, вміння аналізувати стосунки та давати оцінку, вміння з’ясовувати виникнення конфліктів та знаходити шляхи їх вирішення.

Виховна година «Відносини чоловіка й жінки: сакральність і відповідальність. Подружжя. Вибір наречених і дошлюбна цнота» розкриває особливості шлюбу, його сакральний зміст, формує усвідомлення важливості й серйозності підходу до вибору супутника життя та відповідального ставлення до шлюбу.

Виховна година «Пошук найближчого», «Жіноче щастя» і «Хто в будинку господар» направлені на виховання підлітків як майбутніх сім'янинів. Виховна година «Пошук найближчого» учить бачити в обранцеві(иці) майбутнього чоловіка або дружину, батька або матір своїх дітей, звертаючи при цьому увагу, перш за все, на красу душі, а не тіла.

Виховну годину «Жіноче щастя» бажано проводити окремо для дівчаток. В цьому випадку можлива відверта розмова про цнотливість, вірність, жіночність, уміння співчувати і співпереживати як необхідних рис характеру майбутньої дружини і матері.

Виховна година «Хто в будинку господар» вводить у внутрішній світ майбутньої сім'ї підлітка, учить розуміти і берегти майбутнього(ю) чоловіка(дружину), формує бажання поступатися і зберігати мир у сім'ї.

Виховна година «Ми з майбутнього» направлена на виховання в підлітках відчуття патріотизму і пошани до історії своєї країни.

Керівник гуртків Оніпко А.В.

Переглядів: 116 | Додав: serdyk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0